2015. október 20., kedd

Fák jú Tanár úr! - Filmajánló



Nagy reményekkel indultam neki a film megnézésének, mert Elyas az egyik kedvenc színészem. Nagyon tetszett a Török kezdőknek c. filmben, ill. sorozatban nyújtott alakítása és reméltem, hogy hasonló, vagy talán még jobb színészi munkát láthatunk itt. És bizony úgy is lett. Ez a film komolyan mondom szenzációs. Nem tudtam nem röhögni, miközben néztem. Bár, ahova én jártam gimibe ott nem ez volt, ki tudja, máshol mi van. Baromi jó volt a diákok és a tanárok alakítása is. Az, ahogy Zeki és Lisi kerülgetik egymást, mint két kiskamasz, miközben ők maguk azok, akik próbálják a kamaszokat kordában tartani, számomra nagyon vicces volt. Na és persze azok a tanítási módszerek sem mindennapiak. Egy barátom mondta nemrég, hogy mióta ő megnézte ezt a filmet, kedvet kapott, hogy újra iskolapadba üljön, ha ilyen tanárok vannak ott is.

Leírás
A volt bűnöző, Zeki Müller (Elyas M'barek) barátnője elrejtette a férfi által ellopott pénzt, és valaki pont a szajré fölé húzott fel egy iskolát. Zekinek ebben a helyzetben nincs más választása, kénytelen helyettes tanárnak kiadni magát a Goethe Középiskolában, és ezáltal újabb problémával gazdagítja a német oktatási rendszert: minden idők legőrültebb pedagógusával. Éjszakánként titokban próbálja kiásni a pénzt, napközben pedig drasztikus, bár hatékony módszerekkel igyekszik megnevelni a 10/b rakoncátlan diákjait. Ugyan pedáns kolléganője, Lisi Schnabelstedt (Karoline Herfurth) elítéli a férfi radikális pedagógiai fogásait, azon kapja magát, hogy beleszeret, sőt még segít is neki előásni valamit, ami jóval többet ér a pénznél - Zeki erkölcsi integritását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése